Thursday, November 10, 2011

Melawat rumah murid...

Assalamualaikum...


Lepas asar petang tadi, ambe berkesempatan untuk melawat rumah salah seorang anak murid ambe yang menghidap kanser kelenjar...murid tahun 1...Selaku guru kelas, itu tanggungjawab yang harus dilakukan selain menjaga kebajikan murid di sekolah.Tujuan utama kunjungan tu sebenarnya nak sampaikan sumbangan daripada pihak sekolah...Alhamdulillah, diharapkan sumbangan PIBG dan warga sekolah tu dapat meringankan penderitaan adik Atiqah...Dah hampir 6 bulan sebenarnya Atiqah tak ke sekolah...Doktor beri cuti sehingga ke akhir tahun bagi tujuan rawatan kemoterapi (betul ke eja macam ni?).

Tapi malangnya, ambe tak dapat nak jumpa ngan Atiqah masa kunjungan tadi..dapat jumpa dengan ibunya sahaja....menurut ibunya, Atiqah dimasukkan ke hospital Temerloh sebab demam dan kekurangan sel darah putih..kesian sungguh, lenguh dari HKL pon masih belum hilang, terpaksa pula dirujuk ke Hospital Temerloh...Kesihatan Atiqah makin beransur pulih cuma sekarang ni Atiqah terpaksa berulang alik ke HKL bagi rawatan Kemoterapi yang harus dijalani sebanyak 6 kali...

Sebenarnya ada kisah antara ambe dan Atiqah ni..sebelum Atiqah dikesan menghidap penyakit kanser, dia pernah mengadu kepada ibunya yang dia sakit di celah ketiak dan sakit tu disebabkan kena cubit oleh CIKGU B.I a.k.a AMBE lah tu...kes ni sampai ke pengetahuan GPK tapi tak dibesar-besarkan.. ambe akui yang kadang-kadang tu ambe pernah mencubit murid sewaktu mengajar...bukan saja-saja cubit tapi mesti ada sebab, selalunya kalau tak siap keje sekolah, tak bawak buku ataupun buat hal dalam kelas...dan seingat ambe, ambe tak pernah cubit murid di celah ketiak..selalunya mesti di lengan atau bahagian belakang dan tak de lah kuat sangat cubitannya, cubit-cubit manja je... hanya Allah saje tahu perasan ambe time tuh..ye lah kan, kita baru je nak bertapak dalam dunia keje, dah jadi macam-macam..paling takut bila sakit Atiqah tu semakin teruk...macam tumbuh bisul di celah ketiak dan bernanah-nanah..Rasa bersalah tu semakin menjadi-jadi sebab takut memang betul saya yang cubit kat ketiak dia...dia dirujukkan ke hospital dan disahkan menghidap Kanser Kalenjer dan tak de kena mengena dengan kena cubit.....Allahuakhbar!! 

Sir doakan moga Atiqah cepat sembuh dan dapat kembali ke sekolah...dapat belajar dan dapat jumpa dengan kawan-kawan.

P/S : Kena ikat tangan masuk kelas lepas ni untuk elak cubit murid lagi...hehe

5 comments:

  1. sy ade dgr jgk citer atiqah ni..rse kesian pun ade coz cikgu ilias pnh suruh sy minta derma drpd setiap kelas.x pe la,Allah da tentukan segalanya..semoga dye cepat2 sembuh :)

    ReplyDelete
  2. Assalamualaikum Khairul

    Allahuakbar
    moga Allah memelihara adik Atiqah
    serta cepat sembuh

    Wassalam

    ReplyDelete
  3. Takpe nik... sabar2... bukan salah Nik tu, tu semua nak jadi penyebab je org kata..
    Baru darjah 1 Atiqah tu, sedihnyalah...
    InsyaAllah, kita doakan dia cepat sembuh...

    ReplyDelete
  4. sedih kan.. kecik2 lagi kena nyakit kanser2 ni

    ReplyDelete

Tinggalkan jejakmu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...